Pressmeddelande: Alexander Abenius (M) vald till Kommunstyrelsens ordförande

2018-11-29

Under torsdagskvällen den 29 november 2018 träffades Lerums Kommunfullmäktige för att fatta viktiga beslut om bland annat kommunens skattesats, behandla politiska rapporter och välja nya förtroendevalda för den nya mandatperioden.

Flera moderater valdes till viktiga och tunga poster i Lerums Kommuns olika politiska församlingar och till kommunstyrelsens ordförande valdes Alexander Abenius (M) av en enig fullmäktige. Alexander är idag oppositionsråd och kommer tillträda sin nya roll efter årsskiftet.

- Jag är både glad och hedrad. Jag ser verkligen fram emot årsskiftet då jag på riktigt får möjligheten att kavla upp ärmarna, kommenterar Alexander Abenius (M) direkt efter kommunfullmäktige.

Alexander är ödmjuk inför uppgiften, men redo att axla ordförandeskapet. Han poängterar vikten av att framföra lagarbetet i det nya styret och känner sig nöjd över vilka han kommer få jobba tillsammans med efter årsskiftet.

- Alliansen i Lerums Kommun har en riktigt stark laguppställning. Eva Andersson (C), Lill Jansson (L) och Christian Eberstein (KD) är alla mycket kompetenta politiker som jag verkligen ser fram emot att få jobba tillsammans med under fyra års tid. Jag vet att vi kommer göra allt i vår makt för att förvalta väljarnas förtroende och vår kommun på absolut bästa sätt, avslutar Alexander Abenius (M).

För mer information:

Alexander Abenius, 0722050532