Pressmeddelande: Magnus Lansenfeldt (M) ny ordförande i fullmäktiges valberedning

Lerums Kommun 2018-10-25

Under kvällen sammanträdde Lerums nya Kommunfullmäktige för mandatperioden 2019-2022 i Dergårdsteatern, Lerums Kommun.

Ålderspresidenten, Henrik Ripa (M), hälsade de valda fullmäktigeledamöterna varmt välkomna och höll ett inspirerande inledningsanförande.

Henrik Ripa (M) - Bilden är fri att använda

På dagordningen behandlades bland annat delårsrapporten för 2018 och val av ny valberedning för Lerums Kommunfullmäktige. Till ordförande valdes moderaternas Magnus Lansenfeldt.

Magnus Lansenfeldt (M) - Bilden är fri att använda

Moderaternas kommunalråd, Alexander Abenius (M), kommenterar valet efter mötet:

- Magnus är ett utmärkt val av ordförande för valberedningen. Han är en mycket klok och omtyckt politiker med högt förtroende såväl inom politiken som ute i samhället. Magnus kommer sköta sitt jobb utmärkt, konstaterar Alexander Abenius (M).

Moderaternas nya KF-grupp består av följande ledamöter och ersättare;

Alexander Abenius, Jeanette Andersson, Viktor Lundblad, Anita Skoglund, Douglas Thisell, Frida Holzhausen, Oskar Ahlman, Marie Jungtell Åström, Lars-Göran Larsson, Gun Holmberg, Vincent Nordgren, Marita Snällman, Magnus Lansenfeldt, Eskil Ripa, Henrik Ripa, Anna-Lena Holberg, Ulf Utgård, Marie Andersson, Sjödin, Caroline Lansenfeldt, Maria Bergstedt & Eva Brodén.

Presskontakt:

Alexander Abenius